Wracamy do Was z Klubem Hybrydowej Szkoły, w ramach którego przygotowaliśmy dwa cykle spotkań:

  • Akademia Uważnego Rodzica
  • Inspiracje Hybrydowej Szkoły dla nauczycieli i nauczycielek

Spotykamy się oczywiście online.


Najbliższe spotkania

Dla rodziców

Środa, 27 września 2023 godz. 18:00-19:30

Wsparcie maturzystki / maturzysty w domu

Podczas spotkania Dorota Marczak opowie Wam o tym:

  • Co sprawia, że ten rok szkolny jest wyjątkowy dla maturzystów?
  • Perspektywie maturzystów i ich podejściu do tegorocznej matury
  • Sposobach na zadbanie o własne - rodzicielskie - emocje związane z egzaminem maturalnym dziecka
  • Co działa, a co nie działa w komunikacji z pełnoletnim dzieckiem przed egzaminem
  • Planie “B” jako alternatywa wyczekiwanych wyników


Uczestnicy/ki dowiedzą się:

  • jaka jest perspektywa maturzystów
  • co robić, aby w sposób nienachalny a skuteczny wspomóc swoje dziecko w domu
  • jak stworzyć przyjazną, motywującą atmosferę w domu i “dotrwać” w życzliwości i spokoju do egzaminów

Dorota Marczak

Nauczycielka dyplomowana, egzaminator OKE na wszystkich poziomach z języka angielskiego, coach ICF. Prywatnie mama byłego maturzysty - pracuje więc w sferze egzaminów w wielu perspektywach. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli. Propagatorka życzliwej, empatycznej komunikacji nauczyciel-rodzic. Wspiera rodziców, uczniów i nauczycieli w zakresie zdrowego funkcjonowania w oświacie.



Zakończone spotkania

Dla nauczycieli

Czwartek, 21 września 2023 godz. 18:00-19:30

Po co inwestować w tworzenie zespołu ze swojej klasy?

Podczas spotkania uczestnicy dowiedzą się, jakie korzyści dla nich jako nauczycieli i wychowawców oraz dla ich uczniów przynosi inwestowanie w tworzenie dobrego zespołu ze swojej klasy. Co się dzieje, jeśli tego nie robimy (kłopoty i problemy narastają). Dostaną też wskazówki, jak to robić.

Podczas spotkania porozmawiamy o:

  • Czym jest grupa?
  • Jakie są etapy rozwoju grupy?
  • Po co warto inwestować w tworzenie dobrego zespołu - jakie korzyści przynosi to nauczycielowi i uczniom?
  • Jak to robić? Jak stworzyć dobry zespół?

Anna Jurewicz

Z wykształcenia polonistka, trener sportowy (gimnastyka artystyczna), edukator-szkoleniowiec, coach. Ceniona przez odbiorców za pozytywne nastawienie, fachowość, umiejętność prostego tłumaczenia skomplikowanych rzeczy. Certyfikowany Mistrz Praktyk NLP Polskiego Instytutu NLP w Warszawie, Akredytacja Europejskiego Stowarzyszenia NLPt. Certyfikowany trener FRIS. Redaktor naczelna czasopisma „45 Minut” (1994-1997). Autorka materiałów edukacyjnych w projekcie „Przywództwo”, „Z małej szkoły w wielki świat”, „Szkoła współpracy”. Entuzjastka turkusowych organizacji. Twórczyni videobloga „LidErka. Pierwsza pomoc dla liderów” https://www.facebook.com/CDNRazemLepiej. Prowadzi autorskie kursy coachingowe i trenerskie. Regeneruje siły praktykując jogę i pozytywne myślenie.

Dla rodziców

Środa, 13 września 2023 godz. 18:00-19:30

Jak kształtować odpowiedzialność dziecka? 3 błędy rodziców


Podczas spotkania dowiesz się, jak Twoje podszyte dobrą intencją zachowania i komunikaty odbierają dzieciom poczucie sprawstwa i odpowiedzialności. Jakie są 3 główne błędy przez nas popełniane, wynikające z wychowania, którego sami doświadczyliśmy. Co robić, aby to zmienić? Jak budować odpowiedzialność i samodyscyplinę dziecka?

Podczas spotkania porozmawiamy o:

  • Jaka jest tradycja wychowania?
  • Co robimy wierząc, że tak jest dobrze a przynosi to opłakane rezultaty?
  • 3 grzechy główne popełniane przez dobrych rodziców.
  • Jak to zmieniać?
  • Co robić, aby dziecko poczuło się samo odpowiedzialne za swoje działania?

Jak zawsze będzie czas na pytania i odpowiedzi :-)

Anna Jurewicz

Z wykształcenia polonistka, trener sportowy (gimnastyka artystyczna), edukator-szkoleniowiec, coach. Ceniona przez odbiorców za pozytywne nastawienie, fachowość, umiejętność prostego tłumaczenia skomplikowanych rzeczy. Certyfikowany Mistrz Praktyk NLP Polskiego Instytutu NLP w Warszawie, Akredytacja Europejskiego Stowarzyszenia NLPt. Certyfikowany trener FRIS. Redaktor naczelna czasopisma „45 Minut” (1994-1997). Autorka materiałów edukacyjnych w projekcie „Przywództwo”, „Z małej szkoły w wielki świat”, „Szkoła współpracy”. Entuzjastka turkusowych organizacji. Twórczyni videobloga „LidErka. Pierwsza pomoc dla liderów” https://www.facebook.com/CDNRazemLepiej. Prowadzi autorskie kursy coachingowe i trenerskie. Regeneruje siły praktykując jogę i pozytywne myślenie.

Dla rodziców i nauczycieli

Czwartek, 18 maja 2023 godz. 19:00-21:00

Jak wspierać dziecko w trudnych emocjach


Spotkanie dla wszystkich rodziców dzieci przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej. Rodzice dowiedzą się w jaki sposób reagować na dziecięce emocje i jak pomóc dzieciom z akceptacją oraz zrozumieniem tych emocji. Nauczycieli i nauczycielki również zapraszamy najserdeczniej.

Podczas spotkania porozmawiamy o:

  • Emocje - co to takiego?
  • Jak nie mówić? Jak mówić?
  • Jak zaakceptować emocje dziecka.
  • Jak pomóc dzieciom, aby radziły sobie z własnymi emocjami

Kinga Pilich

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta Integracji Sensorycznej.

Dla rodziców

Środa, 19 kwietnia 2023 godz. 19:00-21:00

Jak ułatwić dziecku start w szkole podstawowej


Spotkanie dla wszystkich rodziców dzieci, które mają rozpocząć edukację w roku szkolnym 2023/2024 lub później. Rodzice otrzymają informacje na temat tego czym jest dojrzałość szkolna i co ważnego mogą zrobić rodzice, aby edukacja ich dziecka była dla niego dobra.

Podczas spotkania porozmawiamy o tym:

  • Czym jest dojrzałość szkolna i dlaczego jej osiągnięcie warunkuje satysfakcjonujące bycie w szkole przez długie 12 lat :)
  • Co mówi nam o dojrzałości podstawa programowa wychowania przedszkolnego
  • O co warto zadbać w sposób szczególny zanim nasze dziecko rozpocznie naukę w szkole :)

Ola Rodzewicz

właścicielka Edukacja Rozwój Innowacje, ekspertka merytoryczna w projekcie Forum kadry włączającej województwa małopolskiego i Akademia Edukacji Włączającej - województwo mazowieckie, Członkini Zarządu Fundacji Hybrydowa Szkoła. Twórczyni #Facetka_z_Poradni. Dyrektorka Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Węgorzewie w latach 2007 - 2021. W latach 2018 - 2020 trenerka wiodąca w projektach „Forum Kadry Wspomagania Oświaty” i „„Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych” w województwie kujawsko – pomorskim, warmińsko – mazurskim, zachodniopomorskim, podkarpackim i wielkopolskim. Autorka programów edukacyjnych oraz artykułów, m.in. dla Rzeczpospolitej.

Dla rodziców

Czwartek, 23 marca 2023 godz. 19:00-21:00

Trudne rozmowy, przykładowe techniki rozwiązywania konfliktów


Podczas spotkania Agnieszka Pilch opowie Wam o tym:

  • Czym jest świadoma komunikacja
  • Jakie są podstawowe błędy w komunikacji
  • Czym są tzw. trudne rozmowy oraz sposoby, techniki radzenia sobie, kiedy się pojawią
  • Po co prowokować, projektować dyskusję?

Agnieszka Pilch

Od 23 lat Dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Hażlachu powiat cieszyński, Menedżer Oświaty, Trener CDN „ Razem Lepiej”, Trener Myślenia Krytycznego III stopnia certyfikat Instytutu Krytycznego Myślenia, Doradca Zawodowy, Nauczyciel. Mentor w projekcie Uniwersytetu Dzieci “ Dziecko z pasją”. Studentka - III rok na kierunku Psychologia.

Ukończone szkolenia międzynarodowe z zakresu kreatywności, myślenia krytycznego, uważności, nowoczesnych technologii. Prelegentka podczas ogólnopolskiego konwentu
„ Cyfrowobezpieczni” Warszawa, Kongresu Kompetencji Cyfrowych „Transformacja cyfrowa polskiej szkoły (…)” Tarnów, panelu pn. „Szkoła kompetencji 4.0(…)” Forum Ekonomiczne w Karpaczu. Konferencja
“ Wszyscy liczymy się dla edukacji” Wrocławski Park Technologiczny. Współautorka książki „ Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym
w edukacji”.

Dla nauczycieli i nauczycielek

Środa, 15 lutego 2023 godz. 19:00-21:00

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o edukacji włączającej, ale boicie się zapytać


Podczas spotkania postaram się opowiedzieć Wam o edukacji włączającej jako edukacji dostępnej dla każdej osoby uczącej się, w tym:
• założeniach edukacji włączającej jako edukacji dostępnej dla każdej osoby uczącej się.
• wymiarach dostępności edukacji.
• korzyściach płynących z edukacji włączającej (doniesienia z badań i przegląd dobrych praktyk).
• ocenie funkcjonalnej;
• zadaniach nauczycieli i specjalistów ( w tym pedagoga specjalnego) oraz pracowników niepedagogicznych we wdrażaniu edukacji włączającej;
• postawach nauczycieli i specjalistów wobec edukacji włączającej jako kluczowym czynniku powodzenia włączania;

Po prezentacji odpowiem na nurtujące Was pytania i mam nadzieję spędzimy ze sobą dobry, twórczy czas.


Ola Rodzewicz

właścicielka Edukacja Rozwój Innowacje, ekspertka merytoryczna w projekcie Forum kadry włączającej województwa małopolskiego i Akademia Edukacji Włączającej - województwo mazowieckie, Członkini Zarządu Fundacji Hybrydowa Szkoła. Twórczyni #Facetka_z_Poradni. Dyrektorka Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Węgorzewie w latach 2007 - 2021. W latach 2018 - 2020 trenerka wiodąca w projektach „Forum Kadry Wspomagania Oświaty” i „„Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych” w województwie kujawsko – pomorskim, warmińsko – mazurskim, zachodniopomorskim, podkarpackim i wielkopolskim. Autorka programów edukacyjnych oraz artykułów, m.in. dla Rzeczpospolitej.

Dla rodziców

Środa, 22 lutego 2023 godz. 19:00-20:00

Wsparcie maturzystki / maturzysty w domu


Podczas spotkania Dorota Marczak opowie Wam o tym:

  • Co sprawia, że ten rok szkolny jest wyjątkowy dla maturzystów?
  • Perspektywie maturzystów i ich podejściu do tegorocznej matury
  • Sposobach na zadbanie o własne - rodzicielskie - emocje związane z egzaminem maturalnym dziecka
  • Co działa, a co nie działa w komunikacji z pełnoletnim dzieckiem przed egzaminem
  • Planie “B” jako alternatywa wyczekiwanych wyników


Uczestnicy/ki dowiedzą się:

  • dlaczego ten rok szkolny jest inny niż poprzednie 
  • jaka jest perspektywa maturzystów
  • co robić, aby w sposób nienachalny a skuteczny wspomóc swoje dziecko w domu
  • jak stworzyć przyjazną, motywującą atmosferę w domu i “dotrwać” w życzliwości i spokoju do egzaminów

Dorota Marczak

Nauczycielka dyplomowana, egzaminator OKE na wszystkich poziomach z języka angielskiego, coach ICF. Prywatnie mama byłego maturzysty - pracuje więc w sferze egzaminów w wielu perspektywach. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli. Propagatorka życzliwej, empatycznej komunikacji nauczyciel-rodzic. Wspiera rodziców, uczniów i nauczycieli w zakresie zdrowego funkcjonowania w oświacie.


.